رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دوران دفاع مقدس یک روش زندگی، حکمرانی و تصمیم گیری با مبنای وحدت، ایثار و محبت بود.

دوران دفاع مقدس یک روش زندگی، حکمرانی و تصمیم گیری با مبنای وحدت بود

محمد باقر قالیباف پنجشنبه در یادواره ملی سردار شهید اسلام محمد حسین طوسی که در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، ضمن تشکر از بانیان برگزار کننده این یادواره اظهار داشت: باعث افتخار است که در مجلس شهید طوسی از چهره‌های برجسته دوران دفاع مقدس، شهید ملی و اثر گذار دوران دفاع مقدس هستم.

وی افزود: زنده نگه داشتن نام و یاد شهداست ضروری است و امروز بیش از هر زمانی نیازمند برگزاری چنین جلساتی هستیم.

قالیباف ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا برای ما که همرزم این شهدا و دوستان رزمندگان هستیم و جوانان و نوجوانانی که دوران دفاع مقدس را ندیدند، ضرورت دارد چون این مراسم ما را از غفلت دور نگه می‌دارد. در جامعه انقلابی غفلت برای ما خطرناک است که در برابر دیدگان خود موضوعات مهم را می‌بینیم ولی سرگرم مسائل دیگر هستیم و به آنها توجه نمی‌کنیم. انسان نیاز دارد در زندگی تلنگری بخورد که از کجا آمده، به کجا می‌رود، چه کارهایی انجام داده و در زندگی او چه تاثیری داشته‌اند.

وی گفت: رهبر معظم رهبری فرمودند «اجر زنده نگه داشتن یاد شهید همانند شهید است.» کسانی که در دنیا دچار غفلت هستند، زندگی سخت و معیشت تنگی در این دنیا دارند و در آن دنیا هم همینگونه است.

درمان غفلت یاد و ذکر خداست

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشانه‌های غفلت این است که از گذشته پند نگیریم و تجربه‌های ناموفق را دوباره تکرار کنیم و از موفقیت‌های گذشته درس نگیریم. اینها نشانه‌های انسان غافل است. مظاهر دنیا باعث غفلت انسان‌ها می‌شود یکی از موضوعات مهم در عوامل ایجاد غفلت، سطحی نگری به دین و مسائل دینی است. برگزاری یادوراره شهدا ما را از مسائل روزمره باز می‌دارد. درمان غفلت یاد و ذکر خداست.

قالیباف افزود: کسانی بی هیچ بهانه‌ای جان خود را کف دست گرفتند و به جبهه رفتند یک نمونه آن خانواده شهید طوسی است خدا رحمت کند پدر شهید طوسی را که بسیار باصفا بود و با فرزندان خود در جبهه حضور داشت. من اهل استان مازندران نیستم؛ اما در دوران دفاع مقدس افتخار داشتم در خدمت این عزیزان بودم. مردم این استان در دوران دفاع مقدس و حتی ناامنی‌ها کم نگذاشتند. جان فرزندان مردم مازندران در گرما و سرمای فاو برای امنیت کشور از بین رفت.

وی خاطرنشان کرد: در هر عرصه‌ای که نگاه کنید، می‌بینید مردم شجاع گیلان و مازندران در همه عرصه‌ها مانند حوادث کردستان، ترکمنستان و گنبد، دفاع مقدس و مدافعان حرم حضور داشتند.

قالیباف تصریح کرد: وقتی بحث جبهه مقاومت اتفاق افتاد دیدیم جوانان امروز به خاطر فرهنگ ایثار و شهادت محکم‌تر از ما در دوران دفاع مقدس ایستادند. در زمان خانطونمان توفیق حضور در این جبهه را نداشتم وقتی منطقه را دیدم انصافاً شجاعانه در آن منطقه جنگیدند اینها وفاداری مردم مازندران است. حتی در میان شهدای امنیت اسامی فرزندان خطه مازندران را می‌بینیم. من سر تعظیم فرود می‌آورم مقابل شما خانواده شهدا که همیشه در راستای افتخار گشور گام برداشتید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بخشی از وصیت نامه شهید طوسی آمده است: همه اسلام و کفر در مقابل هم قرار گرفتند اگر ما در جنگ شکست بخوریم شکست اسلام و انقلاب است و با این باور شجاعانه و خلاقانه در میدان جنگ اینگونه رشادت انجام می دهد.

قالیباف افزود: باید اعتقاد داشته باشید خدای دفاع مقدس خدای اقتصاد هم هست تردید نکنید که از فضای فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفته ایم. ممکن است عده ای بگوید ارتباط اینها با هم چیست؛ همه اینها در ید قدرت الهی است بدون اذن الهی برگی از درخت نخواهد افتاد. با برگزاری این یادواره ها باورهای ما به سنت های الهی محکم تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در راس آمریکای جنایتکار از همین مبانی درک درستی نداشتند ترنر می گفت «همه از عراق حمایت می کنند اما بعثی ها از مرگ می ترسند اما رزمندگان ایرانی با توجه به کمبود نیرو و تجهیزات از مرگ نمی ترسند. مت اینگونه به پیروزی رسیدیم اکنون هم باید اینگونه باشیم.

در پایان این یادوراره از خانواده های برخی شهدای دفاع مقدس نظیر حجت الله نعیمی، سردار شهید حسین املاکی، شهید محمد حسین طوسی، محمد مرشدی، حین غفاری، و شهدای مدافع حرم، محمود رادمهر، مجتبی برسنجی تجلیل شد.

در یادواره ملی سردار شهید اسلام طوسی حجت الاسلام ناطق نوری رئیس سابق دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب، سردار مرتضی قربانی فرمانده ۲۵ کربلا، سردار تقی مهری و جمعی دیگر از مسئولان استان گیلان حضور داشتند.

شهید طوسی در سال ۱۳۳۷ در روستای « طوس‌کلا » از توابع شهرستان نکا دیده به جهان گشود و در ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در سن ۲۹ سالگی در شلمچه با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها به شهادت رسید و مفقود شد و پیکر مطهرش در سال ۱۳۷۴ بعد از هشت سال گمنامی در نکا تشییع و در گلزار شهدای روستای طوس کلا به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.